Regulamin hotelu Eureka w Sopocie
Obsługa hotelu Eureka wysoko cenić będzie Państwa współpracę w przestrzeganiu tego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokojnego i bezpiecznego pobytu naszych Gości.
§1
- Regulamin hotelu Eureka w Sopocie określa zasady świadczenia usług hotelarskich zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Eureka Sp. z o.o. i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez okazanie pracownikowi recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty rejestracyjnej. Dokonując tych czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i w pełni, bez jakichkolwiek zastrzeżeń, akceptuje warunki regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie hotelu Eureka.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w recepcji oraz w każdym pokoju hotelowym.
- Hotel Eureka w Sopocie należy do Eureka Sp. z o. o. z siedzibą w Sopocie, ul. Emilii Plater 7/9/11, 81 – 777 Sopot, KRS nr 0000703958, NIP 5851480451, REGON 368754863, zwana dalej „Usługodawcą”.
§2
- Rezerwacji można dokonywać poprzez system rezerwacyjny, telefonicznie, mailowo lub osobiście. W celu dokonania rezerwacji niezbędne jest podanie prawidłowych danych osobowych (w tym imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu). W zależności od warunków oferty, rezerwacja może wymagać przedpłaty lub być opłacana w dniu przyjazdu. W przypadku braku płatności w ustalonym terminie, dla ofert wymagających przedpłaty, Usługodawca zastrzega sobie prawo do anulowania rezerwacji.
- Pokoje w hotelu Eureka wynajmowane są na doby.
- Jeśli Gość nie określił czasu pobytu najmując pokój, przyjmuje się, że doszło do wynajmu pokoju na jedną dobę hotelową.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o godz. 15.00 i kończy o godz. 12.00 dnia następnego.
- W przypadku przekroczenia korzystania z pokoju po dobie hotelowej, wskazanej w ust. 4, dochodzi do przedłużenia doby hotelowej i w związku z tym mogą zostać naliczone dodatkowe poniższe opłaty:
- do godziny 16:00 – opłata w wysokości 50% ceny doby
- po godzinie 16:00 – opłata jak za kolejną dobę
- Zamiar przedłużenia pobytu wykraczający poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość powinien zgłosić w recepcji do godz. 10.00 w dniu, w którym upływa termin najmu pokoju, z zastrzeżeniem kolejnego ustępu.
- Przedłużenie pobytu uzależnione jest od aktualnej dostępności pokojów w hotelu Eureka i wymaga dodatkowej opłaty za każdą kolejną dobę.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w przypadku braku uregulowania należności za dotychczasowy pobyt lub naruszenia postanowień regulaminu.
- W sytuacji, gdy Gość nie opuści pokoju po upływie opłaconego okresu najmu i nie uzyska zgody na przedłużenie pobytu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do komisyjnego opróżnienia pokoju i spakowania rzeczy pozostawionych przez Gościa. Czynność ta będzie się odbywać w obecności co najmniej dwóch pracowników obiektu, w tym jednego zajmującego stanowisko kierownicze, oraz – w miarę możliwości – będzie rejestrowana za pomocą urządzenia nagrywającego obraz i dźwięk. Rzeczy zostaną szczegółowo zinwentaryzowane, a ich stan odnotowany. Szczególną ostrożność zachowuje się w odniesieniu do przedmiotów wartościowych, takich jak dokumenty tożsamości, środki płatnicze, biżuteria, sprzęt elektroniczny – które będą przechowywane w zabezpieczonym miejscu. Wszystkie rzeczy zostaną zdeponowane w recepcji i będą dostępne do odbioru przez Gościa przez okres 30 dni od daty zakończenia pobytu. Po tym czasie Usługodawca ma prawo do ich utylizacji lub przekazania na cele charytatywne, z wyłączeniem przedmiotów wartościowych, które zostaną zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W sytuacji, gdy Usługodawca nie będzie mógł zapewnić zarezerwowanego pokoju, Gość zostanie niezwłocznie poinformowany, jednocześnie personel hotelu dołoży wszelkich starań, aby zapewnić zakwaterowanie w pobliskim obiekcie o porównywalnym standardzie.
§3
- Warunkiem zameldowania w obiekcie jest okazanie ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz wypełnienie i podpisanie Karty Rejestracyjnej w recepcji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy zakwaterowania osób niepełnoletnich bez pełnoletniego opiekuna. W przypadku podróży osoby niepełnoletniej z osobą niebędącą opiekunem prawnym wymagana jest pisemna zgoda rodziców/opiekunów prawnych.
- Gość nie może udostępniać w żaden sposób pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę.
- Osoby, które nie zostały zgłoszone w Karcie Rejestracyjnej Gościa mogą przebywać w pokoju od godz. 7.00 do godz. 22.00, po tej godzinie pobierana jest opłata zgodna z aktualnym cennikiem.
- W hotelu Eureka obowiązuje zachowanie ciszy nocnej od godz. 22.00 do godz. 7.00 dnia następnego.
- Zachowanie Gości i osób korzystających z usług hotelu Eureka nie powinno zakłócać pobytu innych osób. W przypadku naruszenia tej zasady, obsługa hotelu ma prawo zwrócić uwagę osobie zakłócającej porządek. Jeżeli po co najmniej dwóch udokumentowanych upomnieniach zachowanie nie ulegnie poprawie, Usługodawca zastrzega sobie prawo do nałożenia dodatkowej opłaty zgodnej z aktualnym cennikiem tytułem rekompensaty za zakłócanie pobytu innym Gościom. Każde upomnienie jest odnotowywane przez pracownika hotelu w formie pisemnej lub elektronicznej notatki służbowej.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy dalszego świadczenia usług osobie, która w trakcie pobytu narusza zasady współżycia społecznego – w szczególności poprzez zakłócanie ciszy nocnej, zakłócanie pobytu innych Gości, dopuszcza się zachowań wulgarnych, poniżających lub w inny sposób naruszających godność pracowników, a także działań zakłócających porządek publiczny lub stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa osób i mienia.
- Usługodawca może także odmówić przyjęcia osoby, która w trakcie wcześniejszego pobytu rażąco naruszyła regulamin – w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu obiektu lub innych Gości, naruszenie nietykalności pracowników albo zakłócanie funkcjonowania obiektu.
- Gość przyjmuje do wiadomości, akceptuje i nie wnosi zastrzeżeń wobec faktu, że na terenie obiektu mogą odbywać się różnego rodzaju wydarzenia, takie jak konferencje, szkolenia, bankiety, imprezy okolicznościowe i inne – również w godzinach wieczornych oraz nocnych. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby przebieg tych wydarzeń nie zakłócał komfortu pobytu pozostałych Gości.
- Pobyt Gości ze zwierzętami w hotelu Eureka odbywa się na zasadach określonych w odrębnym Regulaminie pobytu zwierząt, dostępnym w recepcji oraz na stronie internetowej obiektu.
- Na terenie hotelu Eureka obowiązuje zakaz prowadzenia akwizycji, sprzedaży obnośnej oraz innej działalności komercyjnej bez uprzedniej zgody Dyrektora hotelu Eureka.
§4
- Usługodawca świadczy usługi zgodnie ze standardem hotelu Eureka w Sopocie. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o jak najszybsze zgłaszanie ich w recepcji, co umożliwi obsłudze hotelu Eureka niezwłoczną reakcję.
- Usługodawca zachowa należytą staranność, aby zapewnić w hotelu:
- świadczenie usług hotelowych w warunkach sprzyjających pełnemu i nieskrępowanemu wypoczynkowi Gościa,
- bezpieczeństwo pobytu, w tym ochronę danych osobowych Gościa,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie świadczonych usług,
- sprzątanie pokoju oraz dokonywanie niezbędnych napraw w czasie nieobecności Gościa, a w jego obecności jedynie za jego zgodą,
- w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły zostać usunięte w rozsądnym czasie, Usługodawca – w miarę dostępnych możliwości – zaproponuje Gościowi inne rozwiązanie łagodzące niedogodności.
- Na życzenie Gościa Usługodawca świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i z podróżą,
- budzenie o wyznaczonej godzinie,
- przechowywanie bagażu w dniu przyjazdu i wyjazdu, przy czym Usługodawca może odmówić przyjęcia na przechowanie bagażu w terminach innych, niż daty pobytu Gościa oraz rzeczy nie mających cech bagażu osobistego.
§5
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-852 Kodeksu Cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej.
- Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych, kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona zgodnie z art. 849 §1 Kodeksu Cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej. Rzeczy wartościowe Gość powinien przechowywać w pokoju w sejfie.
- Gość powinien zawiadomić recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
§6
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa zaparkowanego na parkingu przed obiektem hotelowym.
- Zasady korzystania z parkingu przy hotelu Eureka określa odrębny Regulamin parkingu, dostępny w recepcji oraz na stronie internetowej hotelu.
§7
W hotelu Eureka obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych oraz papierosów elektronicznych. Niezastosowanie się do tego zakazu uprawnia Usługodawcę do naliczenia dodatkowej opłaty zgodną z aktualnym cennikiem.
§8
- Każdorazowo opuszczając pokój hotelowy, Gość powinien sprawdzić, czy drzwi zostały prawidłowo zamknięte. Ze względów bezpieczeństwa Gość powinien również wyłączyć telewizor, zgasić światło oraz zakręcić krany. Po zakończonym pobycie powinien zwrócić kartę do pokoju na recepcję.
- Goście przebywający na terenie obiektu z dziećmi, które nie ukończyły 18. roku życia, są zobowiązani do sprawowania nad nimi stałej opieki. Dzieci powinny pozostawać pod nadzorem dorosłego opiekuna przez cały czas pobytu na terenie obiektu hotelowego, zarówno w pokoju, jak i w przestrzeniach wspólnych. Opiekunowie ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody wyrządzone przez dzieci.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek i innych podobnych urządzeń niestanowiących wyposażenia pokoju. Zakaz powyższy nie dotyczy żelazek elektrycznych udostępnianych Gościom przez Usługodawcę. Gość jest zobowiązany do zachowania szczególnej uwagi przy korzystaniu z udostępnionego żelazka elektrycznego i spoczywa na nim odpowiedzialność za wyłączenie urządzenia po zakończeniu prasowania i nie pozostawiania go bez nadzoru po jego włączeniu.
- W przypadku wystąpienia zagrożenia pożarowego w obiekcie hotelowy uruchamiany jest dźwiękowy system ostrzegawczy, który przekazuje instrukcje dotyczące wymaganych działań. Goście są zobowiązani do bezwzględnego stosowania się do komunikatów dźwiękowych.
- W przypadku zauważenia ognia Gość powinien, jeśli to możliwe, nacisnąć najbliższy przycisk ROP i udać się w kierunku najbliższego wyjścia ewakuacyjnego, stosując się do oznaczeń zamieszczonych na obiekcie hotelowym.
- Po przybyciu na miejsce służb ratunkowych, działania ewakuacyjne koordynuje dowódca jednostki straży pożarnej.
- Na terenie hotelu Eureka obowiązuje bezwzględny zakaz przechowywania w pokojach hotelowych oraz innych pomieszczeniach obiektu przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla życia, zdrowia lub mienia. W szczególności zabronione jest posiadanie: wszelkiego rodzaju broni, amunicji, materiałów wybuchowych, wyrobów pirotechnicznych, łatwopalnych, żrących, toksycznych, radioaktywnych, iluminacyjnych oraz innych substancji niebezpiecznych, narzędzi i urządzeń, których używanie może zagrażać życiu lub zdrowiu ludzkiemu, przedmiotów przeznaczonego do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia zakazu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do podjęcia odpowiednich działań, w tym powiadomienia służb porządkowych, odmowy dalszego świadczenia usług lub natychmiastowego rozwiązania umowy z Gościem.
§9
- Po zameldowaniu Gość powinien zapoznać się ze stanem wyposażenia pokoju i zadbać o jego należyte użytkowanie. Wszelkie uszkodzenia, zabrudzenia lub braki funkcjonalne należy niezwłocznie zgłosić recepcji. W przypadku braku zgłoszenia, a następnie stwierdzenia nieprawidłowości przez personel, Gość może zostać obciążony kosztami naprawy lub wymiany zgodnie z indywidualną wyceną.
- Gość ponosi również odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów, wyposażenia i urządzeń technicznych hotelu Eureka znajdujących się poza pokojem hotelowym, powstałe z jego winy lub z winy odwiedzających go osób.
- W przypadku pozostawienia pokoju lub innych przestrzeni obiektu (takich jak korytarze, części wspólne) w stanie wymagającym ponadstandardowego sprzątania – na przykład w wyniku zabrudzenia wykładziny, mebli, ścian, zasłon, firan, pościeli lub innych elementów wyposażenia – Usługodawca będzie uprawniony do naliczenia dodatkowej opłaty porządkowej zgodnej z aktualnym cennikiem.
- W przypadku zgubienia karty do pokoju Gość zostanie obciążony opłatą zgodną z aktualnym cennikiem.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do obciążenia karty płatniczej Gościa kosztami wynikającymi z dodatkowych opłat lub odszkodowania za szkody wyrządzone przez Gościa, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, także po zakończeniu pobytu. Jeżeli obciążenie karty nie będzie możliwe (np. z powodu braku danych), Usługodawca może dochodzić swoich roszczeń w sposób zgodny z obowiązującym prawem.
- W celu zabezpieczenia należności z tytułu świadczonych usług, opłat oraz odszkodowań, Usługodawca ma prawo do ustawowego zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do obiektu.
§10
Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju, mogą zostać na życzenie i koszt Gościa odesłane na adres przez niego wskazany. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji Usługodawca przechowa te przedmioty przez 3 miesiące. Po upływie 3 miesięcy rzeczy mogą zostać zlikwidowane lub przekazane na cele charytatywne. Produkty spożywcze będą utylizowane niezwłocznie po opuszczeniu pokoju.
§11
Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej w recepcji oraz na stronie internetowej obiektu hotelowego: https://eurekasopot.pl/.
Administratorem danych osobowych Gości jest Eureka Sp. z o. o. z siedzibą w Sopocie, ul. Emilii Plater 7/9/11, 81 – 777 Sopot, KRS nr 0000703958, NIP 5851480451, REGON 368754863.
Dane osobowe są przetwarzane w celu świadczenia usług hotelowych.
Obsługa Eureki wysoko cenić będzie Państwa współpracę w przestrzeganiu tego regulaminu, który ma służyć zapewnieniu spokojnego i bezpiecznego pobytu naszych Gości.
CENNIK USŁUG DODATKOWYCH:
Opłata za sprzątanie ponadstandardowe (w przypadku nadmiernych zabrudzeń, plam itp.) – 500 PLN
Opłata za naruszenie zakazu palenia (w tym e-papierosów) – 500 PLN
Opłata za zakłócanie pobytu innych Gości – 500 PLN
Opłata za naruszenie ciszy nocnej – 500 PLN
Dodatkowa osoba w pokoju:
Dorosły – 120 PLN / noc
Dziecko (4–12 lat) – 80 PLN / noc
Wymiana zagubionej karty do pokoju – 50 PLN
Przechowywanie w sejfie recepcyjnym – 50 PLN